Agrie BNI tīklošanas rīti

Šādu informatīvo pasākumu darba kārtība ir viena un tā pati – iepazīstināšana ar organizācijas givers gain filozofiju, informācija par citu pasaules BNI grupu pieredzi un statistiku, visu klātesošo apmainīšanās ar vizītkartēm, katra klātesošā 30 sekunžu prezentācija, ieguvumi un ieguldījumi, kā arī brokastis un tīklošana.

Stāsts par to, kur es katru ceturtdienas rītu ap 5:45 dodos. Atskan modinātājs, rīta duša, sataisos, sēstos mašīnā un pa gandrīz tukšajām Rīgas ielām braucu uz Centra pusi, uz kādu no viesnīcām vai restorāniem, kas rezervēts pasākumam. Pie blūzes tiek piesprausta vārda nozīmīte ar sava uzņēmuma un BNI logotipu. Kafijas deva. Mazi sagatavošanās darbi. Un tīklošana var sākties.

BNI Wagner informatīvā tikšanas Albert Hotel 2015.gada 31.martā, Aigas foto

BNI informatīvo rītu darba kārtība

Pirmo reizi ar šo abreviatūru BNI saskāros šī gada martā, kad Aiga Veckalne mani uzaicināja uz netipiski agro kontaktu rītu, kurš sākas 6:45 no rīta. Atceros, kā izpētījusi pāris materiālus internetā angļu valodā par Business Network International  - the world's largest referral organization jeb pasaules lielāko ieteikumu organizāciju, gatavoju savu elevator pitch angļu mēlē. Taču 17.martā, ierodoties Mercure Hotel uz pašu pirmo BNI informatīvo rītu Latvijā, sastapu kādus 50 vietējos uzņēmējus, vadītājus, un darba valoda bija un ir latviešu.

Līdzīgi kā toreiz, tā arī šobrīd šādu informatīvo pasākumu darba kārtība ir viena un tā pati – iepazīstināšana ar organizācijas givers gain filozofiju, informācija par citu pasaules BNI grupu pieredzi un statistiku, visu klātesošo apmainīšanās ar vizītkartēm, katra klātesošā 30 sekunžu prezentācija, ieguvumi un ieguldījumi (laiks un gada biedra naudas EUR 850+PVN), kā arī brokastis (zviedru galds) un tīklošana. Katram viesim par brokastīm jāiemaksā skaidrā EUR 10 (diezgan sakarīga summa).

“Pārdevēja minūtē” jeb 30 sekunžu prezentācijā ir jāpaspēj pateikt: savs vārds, uzņēmuma nosaukums, biznesa nozare un ko Tu meklē? Ideālā gadījumā tas īss un uzrunājošs stāsts ar skaidri formētu vajadzību pēc kāda noteikta kontakta.

Par BNI pasaulē un Baltijā

Šādi agrie rīta pasākumi notiek praktiski pa visu pasauli – lielākā daļā Eiropas valstu, Amerikā, Āzijā. BNI tīklošanas organizācijā uz doto brīdi ir 63 valstis ar 7100+ grupām un vairāk nekā 170 000 biedru. Baltijas valstu vidū pirmie šādu grupu veidotāji bija lietuvieši, kur darbojas nu jau 5 grupas un 2 ir tapšanas stadijā. Vislielākā grupa BNI Žalgiris ar vairāk nekā 60 biedriem ir Kauņā.

Uz doto brīdi Lietuvas BNI biedri ir viens otram nodevuši ap 8400 ieteikumu, kas nesuši peļņu 3600 000 EUR apmērā. Latvijas BNI Wagner grupas rezultāti uz doto brīdi – vairāk nekā 100 000 EUR. Tā ka, viss notiek! Igaunijā BNI grupa ir izveidojusies pavisam nesen. Beidzot latvieši kaut šajā aktivitātē ir pārspējuši Z kaimiņus :)

BNI biedram ir tiesības, iepriekš piesakoties, ierasties uz šādām tīklošanas brokastīm un sarunāt viens pret viens tikšanās visās pasaules valstīs, kur ir BNI.


 
BNI Vivaldi informatīvā tikšanas Stargorod 2015.gada 3.septembrī, Aigas foto

Informatīvā pasākuma beigās, tiem, kuriem šāda tīklošanas, kontaktu dibināšanas un ieteikumu sniegšanas forma ir pieņemama, tuva un gana interesanta, ir iespēja aizpildīt kandidāta anketu, lai iestātos šajā organizācijā un visu gadu darbotos ar pilnu sparu (biedra krēsls tiek nopirkts uz gadu). Atmosfēra un visu klātesošo iesaistīšana tīklošanā bija fantastiska, tāpēc jau pirmajā reizē aizpildīju kandidāta pieteikumu. Toreiz veidojās pirmā BNI Wagner grupa Latvijā (ar grandiozu pasākumu un 150 viesu piedalīšanos Aldara telpās tika atklāta 2015.gada 1.jūlijā). Es esmu otrās BNI Vivaldi grupas biedrs, bet par to mazliet vēlāk.

Kopš pirmās tikšanās reizes līdz šodienai esmu pabijusi uz 21 BNI pasākumu, beidzot laiks par to visu uzrakstīt. Plānoju vairāku rakstu sēriju, lai pasekotu BNI Latvia darbībai un tīri priekš sava biznesa izvērtētu, cik lietderīgi bija šajā organizācijā iesaistīties, vai tiešām tas var būt vienīgais pārdošanas un mārketinga instruments, kas nes peļņu?!

BNI Vivaldi informatīvā tikšanas Neiburgs Hotel 2015.gada 5.novembrī, Ingas foto

Tā arī Gatim Zamuram, vienam no BNI Latvia vadītājiem, apsolīju – uzrakstīšu par visu, kas patīk un esmu atzinusi par labu esam, kā arī par visu, kas slikts un man nepieņemams. Izaicinājums pieņemts, un man vēl vairāk ir vēlme iesaistīties un aktīvāk darboties šajā organizācijā, lai iegūtu maksimāli pievilcīgāko rezultātu.

BNI Vivaldi grupa vēl formējas un tās darbība tiks uzsākta tikai ar nākamā gada sākumu, taču aktīvāko biedru starpā viss jau notiek – līdzdalība materiālu kārtošanā, viesu sagaidīšanā, viens pret viens tikšanās, arī pirmie savstarpējie ieteikumi (uzsildītie kontakti sadarbības pārrunām).

Kas man patīk BNI

  • Skaidra formula  Visibility + Credibility = Profitability (Redzamība + Uzticamība = Peļņa), kas ir pamats jebkura zīmola (uzņēmuma vai personīgā)  veiksmes stāstam
  • BNI katrs biedrs atbild par savu reputāciju – Tu uzticies un dod savus labākos kontaktus citiem, citi atkal uzticas un iesaka labākos kontaktus Tev un Tavam biznesam
  • Viss tiek uzskaitīts – apmeklējuma reizes, uzaicināto viesu skaits, viens pret viens tikšanās, iedoto un saņemto ieteikumu skaits, peļņa no ieteikumiem (skaitļos)
  • Iespēja bloķēt konkurentus  - tikai viens pārstāvis no katras nozares
  • Mācīšanās tīklot, pateikt spilgtu elevator pitch un runāt palielas auditorijas priekšā
  • Katru šādu rītu iespēja satikt interesantus un noderīgus cilvēkus (plašs kontaktu loks)
  • Disciplīna – visu gadu (un pat vairāk) reizi nedēļā Tev ap 6:00 jābūt uz strīpas
  • Networkings jeb tīklošana kā patstāvīga darba sastāvdaļa (nu jau pus gadu esmu pilnībā atteikusies no aukstajiem zvaniem)
  • Saņemt un dot ieteikumus (Mmm, cik fantastiska ir sajūta, ka kāds Tevi kādam ir rekomendējis, ieteicis!)
  • Atmosfēra – neviens nepaliek malā stāvētājs, visi tiek iesaistīti
  • Viss ir Tavās rokās – cik aktīvs, atraktīvs, profesionāls un godprātīgs būsi, tik arī saņemsi atpakaļ (kā Gatis mēdz uzsvērt rīta prezentācijās – BNI der visiem biznesiem bez izņēmuma, taču neder visiem cilvēkiem)

Taču ir arī aspekti, kas mani neiepriecina. Pavīdēja domas biedru un viesu vidū par kādu noteikumu maiņu, piemēram, komisijas maksas par saņemtajiem ieteikumiem vai vairāku nozaru pārstāvju iekļaušanu grupā, ja nāk kāds ļoti liels un nozīmīgs zīmols, kura priekšā dažiem elpa aizraujas.

Ir arī cilvēki, kuri darbošanos BNI uztver kā kaut kādu aktivitāti ārpus darba nevis ikdienas darba daļu.  Piemēram,  “Es neierados, jo man bija sarunāta tikšanās ar svarīgu klientu”. Pēc maniem ieskatiem, te nav līdz galam izprasta BNI filozofija un darba kārtība. Attaisnojums ir saslimšana, kad Tu fiziski nevari “atrāpot” uz pasākumu, vai citi force majeure apstākļi.

Etiķetes neievērošana – nesazināšanās ar iedotajiem kontaktiem, kurus esi uzsildījis un lūdzis noteikti neatteikt tikšanos. Ja kāds tā rīkojas, tad cieš ne tikai Tava, bet arī visas BNI organizācijas reputācija. Ļoti ceru, ka laiks un vairākuma pieturēšanās BNI biedru ētikas kodeksam to visu ievadīs pareizajās sliedēs.

Ja kādu iinuu.lv lasītāju ieinteresēja atnākt uz agrajām rīta brokastīm un pašam izbaudīt BNI atmosfēru, pastāstīt par savu biznesu un patīklot, tad rakstiet man uz e-pastu, pievienošu viesu sarakstam.

Dalies:
Novērtē: 5 (3)

komentāri



Ko lasa citi?