BNI Vivaldi Latvia tapšana

Latvijas otrā BNI grupa ir jau sasniegusi 30 biedru skaitu un var lēnām lūkoties oficiālās atklāšanas virzienā. Tā ir uzņēmēju grupa, kas vēlas savu biznesu audzēt uz rekomendāciju pamata. Te viens “biedra krēsls” tiek tikai vienai nozarei. Tīklošanas mērķis ir nevis pēc iespējas vairāku kontaktu iegūšana, bet gan profesionālu attiecību veidošana.

Šoreiz nepietiek tikai ar BNI Vivaldi, bet jāpievieno arī Latvia, jo papētot rūpīgāk internetā atradu vismaz vēl divas grupas Eiropā, kuras paņēmušas šī slavenā venēciešu komponista vārdu. Viena BNI Vivaldi ir Vīnē Austrijā, otra Apeldoorn Nīderlandē. Lai vai kā Latvijas otrā BNI grupa ir jau sasniegusi 30 biedru skaitu un var lēnām lūkoties oficiālās atklāšanas virzienā.

Grupa sāka veidoties šī gada vasarā un, sākot ar 2015.gada 3.septembri, katru ceturtdienas rītu tika rīkotas informatīvās brokastis, lai piesaistītu jaunus uzņēmējus, kas vēlas savu biznesu audzēt uz rekomendāciju pamata. Tikšanās sākas 6:45 un noslēdzas mazliet pēc 9:00, jo allaž kāda individuālā saruna pie brokastu galda ieilgst.

Kas ir BNI grupa?

Tā ir 30 līdz 60 uzņēmēju grupa, kur viens “biedra krēsls” tiek tikai vienai nozarei, tādējādi izslēdzot konkurenci vienas grupas ietvaros. Šobrīd BNI Vivaldi Latvia pārstāvētās nozares ir valodu pakalpojumi, sabiedriskās attiecības, skaistumkopšana, biroja preču tirdzniecība, ES fondu konsultācijas, GPS sistēmas, autoserviss, velosipēdu tirdzniecība, finanšu pakalpojumi, audits, nekustamais īpašums, vizuālās reklāmas ražošana, personāla atlase, reklāmas aģentūra, ziedu tirdzniecība, grīdu segumi, koučings, viesnīcu pakalpojumi, intelektuālā īpašuma aizsardzība, logu ražošana, apdrošināšana, mācību pakalpojumi, Apple produkcijas tirdzniecība, arhitektūra, vienreizējo preču vairumtirdzniecība, tūrisms, masāžas salons, IT pakalpojumi.

Grupa tiekas gada garumā (aptuveni 50 reizes) nemainīgi katru ceturtdienas rītu tīklošanas pasākumā, kas ietver 20 punktu darba kārtību (grupas prezidenta uzruna, apmainīšanās ar vizītkartēm, katra klātesošā 30 sek. elevator pitch, jauno biedru sveikšana, labākā tīklotāja apbalvošana, ieteikumu un pateicību kartiņu saņemšana un nodošana, statistikas atskaite, 10 minūšu viena biedra prezentācija, ieteikumu pārbaude u.tml.)

Notiek arī tīklošanas un uzstāšanās apmācības, kā arī sadarbības komandu darbs, bet tas viss vēl stāv priekšā un noteikti prasīs laiku. Tāpat arī laiku prasa viesu aicināšana un viens pret viens tikšanās, kas ir obligāts nosacījums katram biedram.

Kas ir BNI biedrs?

Uzņēmējs vai uzņēmuma pārstāvis, kurš gatavs ieguldīt savu laiku, enerģiju un naudas resursus tīklošanā kā mārketinga rīkā biznesa attīstībai. Uzņēmējs, kuram ir laba reputācija un kurš gatavs apkalpot saņemto ieteikuma klientu pēc labākās sirdsapziņas, kā arī gatavs ieteikt savus labākos klientus vai piegādātājus citiem biedriem.

Mazliet atreferēšu BNI Latvia vadītāja teikto - BNI der tiem, kuri var darīt vairāk. Neder cilvēkiem, kuri visiem saka “jā”. BNI biedri nepārdod viens otram (vēl jo vairāk nesūta SPAM pārdošanas vēstules), bet trenē biedrus – savu pārdevēju komandu, lai tie tālāk spētu korekti un kvalitatīvi ieteikt. Galu galā biedrs biedram tāpat ar laiku kļūst klients.

BNI tīklošanas mērķis ir nevis pēc iespējas vairāku kontaktu iegūšana, bet gan profesionālu attiecību veidošana. Nāc uz tīklošanas pasākumu ar domu palīdzēt kādam, un kāds cits noteikti palīdzēs Tev!

Pirmie veiksmes stāsti

Pirmā Latvijas BNI grupa – BNI Wagner uz 2015.gada 10.decembri kopš grupas darbības iesākuma 1.jūlijā jau ir nodevusi un saņēmusi ieteikumus 170 000 EUR vērtībā. Tie ir lielāki un mazāki darījumi, atkarībā no konkrētā biedra uzņēmuma piedāvātā produkta, pakalpojuma, kā arī veiksmīgas darbošanās kā tīklotājam.

BNI Vivaldi Latvia grupa vēl nav uzsākusi savu darbību, bet, pateicoties saņemtajiem ieteikumiem un biedru nopirktajiem pakalpojumiem, pēdējo trīs mēnešu laikā esmu atpelnījusi iemaksāto biedra naudu (850EUR+PVN). Tāpēc lieku lielas cerības uz nākamo gadu sava biznesa attīstībai, pateicoties BNI.

Ar biedra atļauju izstāstīšu vienu piemēru. Pēc vienām BNI brokastīm, kurās savā uzrunā uzsvēru mārketinga un personīgā zīmola nozīmi personāla atlasē, man piezvanīja Zane Bičevska (Divi grupa vadītāja) un pajautāja, vai man būtu interese novadīt semināru 70 cilvēku grupai kādam viņas klientam - valsts uzņēmumam (neesmu saskaņojusi, tāpēc nosaukumu neminēšu). Kāpēc gan ne?! Manu zvanu jau tur gaidīja (Zane bija “kontaktu uzsildījusi”), tikāmies, vienojāmies par apmaksu, semināra programmu un viss veiksmīgi notika. Esmu pateicīga Zanei un ar prieku aizpildīšu BNI kartiņu “Pateicība par saņemto pasūtījumu”. Tā tas strādā!

 

BNI Vivaldi Latvia grupas svinīga atklāšana ar grandiozu pasākumu, kurā piedalīsies vairāk nekā 150 viesi, orientējoši plānota nākamā gada februāra pirmajos datumos (konkrētā vieta un datums vēl tiek precizēts). Ja Tevi uzrunāja mans stāstījums, gribi pats izjust BNI gaisotni vai piedalīties šajā priecīgajā atklāšanas notikumā, raksti droši man uz e-pastu!

Dalies:
Novērtē: 5 (3)

komentāri



Ko lasa citi?