Kur tīklot Rīgā?

Tīklošana ir kontaktu un attiecību veidošana, lai attīstītu uzņēmējdarbību, uzlabotu zināšanas un prasmes, paplašinātu ietekmes sfēru vai kalpotu sabiedrībai. Šeit apkopoju savu pieredzi par apmeklētajiem tīklošanas pasākumiem Rīgā.

Latvijā, apzīmējot tīklošanas pasākumus, nereti lieto anglisko “networking”. Plaši lieto arī latviskos apzīmējumus – "biznesa kontaktu rīts", "biznesa brokastis", "kontaktu pēcpusdiena", "zibkontakti" u.tml.

1. BNI biznesa brokastis

Tas ir tīklošanas pasākums ar stingri noteiktu darba kārtību un dalības noteikumiem. Sākuma laiks arī ir noteikts, nedrīkst ierasties vēlāk, kā arī nebūtu korekti ierasties agrāk par reģistrācijas laika sākumu.

Pasākuma dalībnieki (BNI biedri un viesi) tiekas katru nedēļu vienā un tajā pašā laikā 6:45 – 9:30. Daži biedri ierodas jau 6:00, lai sagatavotos pasākumam un parūpētos par viesu sagaidīšanu un iesildošām sarunām pie rīta kafijas vai tējas tases. Tikšanās pamatā ir 20 darba kārtības punkti, kas ir nemainīgi katru reizi un visās pasaules valstīs, kur darbojas BNI.

Pasākumam vada BNI Latvia vadības komanda, kā arī ir iespējami viens vai vairāki publiski runātāji. Apmeklētājam jābūt gatavam publiski ar sevi iepazīstināt, sakot īsu uzrunu (elevator pitch).

Seko neformālā jeb brīvās tīklošanas daļa un brokastis, ko parasti servē viesnīcas restorāns vai konferenču zāles ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs. Šajā daļā ir iespēja aprunāties ar tiem cilvēkiem, kurus esi pamanījis formālajā daļā un kuri ir Tev vai Tavam biznesam svarīgi.

Foto no BNI Vivaldi biznesa kontaktu rītiem, foto Gatis Orlickis (Baltic Pictures) un no personīgā arhīva

Ja ir kārtība, nepieciešama arī disciplīna. Rēķinies ar to, ka šajā pasākumā tiek reģistrēta gan ierašanās vai neierašanās, gan arī kontaktinformācija, kā arī tiek apkopotas atsauksmes par to, cik godprātīgs uzņēmējs Tu esi. Kļūt par regulāru šāda pasākuma apmeklētāju ir katra paša izvēle, taču, ja izlemsi iesaistīties, jāieplāno laiks, resursi un jāseko kvalitatīvam sniegumam.

Latvijā šobrīd darbojas divas BNI grupas – BNI Wagner (tiekas otrdienas rītos) un BNI Vivaldi (tiekas ceturtdienas rītos). BNI rīta dalībnieku skaits – 40 līdz 50. Brokastu dalības maksa – 10 EUR.Darba valoda - latviešu

2. 19@19 networking

Tīklošanas pasākumi, kas notiek katra mēneša 19.datumā plkst. 19:00. Norises vieta var tikt mainīta katru reizi, jāseko Facebook Event sadaļā. Pasākumā parasti ir kāds runātājs par saistošu tēmu. Dalība ir par brīvu, bet iepriekšēja pieteikšanās obligāta.

Foto no 19@19 oktobra un novembra pasākumiem, foto Valters Grigāns un Jānis Batarags

Dalībnieki – latvieši un cittautieši, tāpēc darba valoda ir angļu. Lieliska iespēja patrenēt angļu valodas prasmes, gan uzstājoties šajā pasākumā, gan tīklojot. Pasākuma organizētāji - Travel Out There.

3. Riga 500

Tīklošanas pasākums ar vadītāju un programmu. Sākas ar pasākuma svinīgu atklāšanu un organizatoru ievadvārdiem. Tad seko tematiskā daļa, kad uzstājas kāds eksperts vai vieslektors. Vēlāk notiek brīvā tīklošana, kas var tikt sākotnēji organizēta kā “tīklošanas spēle”, lai “iekustinātu” un iesaistītu tīklošanā visus pasākuma dalībniekus.

Parasti pasākumam ir after party ar dzērienu baudīšanu un kāda mākslinieka, mūziķa vai mūziķu grupas uzstāšanos. Tāpēc tipiskais šāda tīklošanas pasākumu rīkošanas laiks ir vēlas pēcpusdienas vai vakari.

Foto no Riga500 - no 21.oktobra pasākuma klubā Kaļķu Vārti

Rīgā ir notikuši jau trīs Riga 500 tīklošanas pasākumi – viens 2015. gada rudenī, bet divi 2016. gadā, nākamais plānots 2017. gada 10. martā. Pasākumam var pieteikties gan īpaši izveidotajā interneta vietnē, gan sekot norisei un informācijai Facebook profilā. Organizatori ir ārzemnieki, kuri dzīvo un strādā Latvijā. Vieslektori ir gan Latvijas, gan ārzemju runātāji. Lieliska iespēja iepazīt citu valstu pieredzi un kvalitatīvi patīklot.

Dalības maksa: 15–25 EUR. Dalībnieku skaits: 100 līdz 120.

4. Zibkontakti (speed networking)

Tās ir ātrās uzņēmēju tikšanās, kuru laikā notiek īsa iepazīšanās un uzruna, apmainīšanās ar vizītkartēm un turpmākās saskares punktu atrašana. Dalībniekus, kuru var būt līdz pat 60, sasēdina divās rindās vienu otram pretī, tātad pa pāriem. Runāšana un nemitīga mainīšanās ar sēdvietām pa apli notiek vienlaikus, atskanot taures vai zvana signālam.

Noteikumi vienkārši – viens runā, otrs klausās. Katram runātājam ir viena minūte laika, lai pateiktu galveno par sevi un savu uzņēmumu, tad pēc komandas seko mainīšanās ar sarunas biedru.

Foto no LTRK speed networking

Rīgā šādus zibkontaktus regulāri rīko LTRK (dalības maksa LTRK biedriem 10 EUR+PVN, bet tiem, kuri nav LTRK biedri, 50 EUR + PVN) un ExpoBiznesam (bezmaksas, bet iepriekšējā pieteikšanās obligāta).

5. Swedbank Business Network kontaktu rīti

Tā, šķiet, ir latviešu mentalitātei vispieņemamākā tīklošanas pasākuma forma, taču visneproduktīvākā jaunu kontaktu veidošanas ziņā. Tās parasti ir samērā īsas (no 15 līdz 60 minūtēm) kafijas vai pusdienu pauzes, kuru laikā dalībnieki atstāj semināra vai konferenču zāli, lai dotos uz telpu, kur klāts uzkodu un dzērienu galds.

Tīklot var arī šeit, izmantojot aiznākamajā sadaļā izklāstītos veiksmīgas tīklošanas paņēmienus. Jārēķinās ar to, ka šādā pasākumā sanākušie cilvēki pārsvarā būs pasīvās informācijas patērēšanas piekritēji, taču ir arī izņēmumi. Tīklošanu apgrūtina arī tas, ka parasti semināra vai konferences dalībnieki atkal sasēžas pa galdiņiem vai grupiņām pēc pazīšanās principa. Lai iesprauktos šādā sarunā, jāizkāpj no savas komforta zonas un zināmā mērā jāizjauc arī šo grupiņu komforta zona.

Foto no Swedbank Latvia

Šādi kontaktu rīti notiek vienreiz ceturksnī. Informācija tiek izsūtīta reģistrētiem Swedbank Business Network lietotājiem, kas ir arī Swedbank klienti. Dalība ir bezmaksas.

 

Ja vēlies piedalīties kādā no šiem tīklošanas pasākumiem, dod ziņu un izstāstīšu sīkāk, iepazīstināšu ar organizētājiem vai pievienošu viesu sarakstam!

Varu pačukstēt, ka vairāk par tīklošanu un tās izmantošanu atbilstošu kandidātu rekrutēšanā varēsi izlasīt arī manā grāmatā, kas šobrīd ir tapšanas stadijā un tiks izdota nākamgad martā ar grāmatu apgāda Mansards gādību. Seko jaunumiem!

Dalies:
Novērtē: 5 (6)

komentāri

Ainārs Krauklis

Tātad par tīklošanu, personīgi esmu apmeklējis vairākus pasākumus.

BNI pieredze: daudz cilvēku, dārga gada maksa, nelaipni uzbāzīgi grupas vadītāji, garšīgas brokastis.

Ltrk pieredze: diezgan skaļi un burzma, daudz kontakti, arī noderīgi, laipna attieksme, viss ok.

BusinessExpo: noderīgi semināri, ne pārāk organizēta tīklošana, iespēja pareklamēties, atdeve - 0.

Riga500: daudz cilvēku, daudzi nāk padzert/paēst, vieni un tie paši cilvēki visur, tākā pietiktu šaj mazajā Latvijā ar vienu lielu pasākumu. ;)

Gandrīz visos šajos pasākumos ir viena liela problēma!- uzņēmēji sevi prezentē vai nu mutiski vai ar pliku vizitkarti. Dažreiz vispār grūti saprast ar ko nodarbojas. Ieteikums: padomāt par vizuālajiem marketinga rīkiem!!! Veiksmi tīklošanā. (:


KIT

Attieksme tieššma laba, nevar nepiekrist arī citiem AInāra komentārim!



Ko lasa citi?