BNI mācības. Sākums

Lai kļūtu par veiksmīgu tīklotāju un spētu audzēt savu biznesu, pateicoties rekomendācijām un ieteikumiem, katram BNI biedram ir jāapgūst virkne GiversGain principu un jāsaprot filozofija - palīdzi otram kļūt veiksmīgam viņa biznesā un Tu kļūsi veiksmīgs savējā. Tāpēc ir paredzētas šīs BNI mācības.

Pārmaiņas BNI Latvia

Pirms sāku stāstīt par BNI mācībām, kuras mūsu grupai intensīvi sākušās kopš š.g. februāra sākuma, īsumā ieskicēšu pārmaiņas, kas notikušas ar BNI Latvia. Latvijā šobrīd aktīvi darbojas BNI Wagner (kopš 2015.gada 1.jūlija sasnieguši  > 300 000 EUR apgrozījumu) un 2016.gada 10.martā tiks oficiāli atklāta otrā - BNI Vivaldi grupa, kurā esmu biedrs un kopš pagājušās piektdienas esmu uzņēmusies pildīt arī viceprezidentes pienākumus uz pusgadu (BNI politikā atrunātais termiņš, vēlāk amatu pārņem cits biedrs).

Foto no BNI Wagner tikšanās Nordic Club House

Diemžēl BNI Latvia vadītāja posteņus pēc viena gada aktīvas darbošanās ir atstājuši divi harizmātiski cilvēki, līderi Gatis Zamurs un Aiga Veckalne. Tas mani, kā cilvēku, kuru šīs personības ir iedvesmojušas pievienoties BNI, mazliet sarūgtina. Aiga joprojām ir BNI Vivaldi biedrs un aktīvi palīdz visiem ar padomu. Par BNI Latvia vadītāju kļuvis Marts Ešenvalds, bet mācības mums vada BNI Baltijas reģionālais direktors Nerijus Lungys.

Zini, ko vēlies sasniegt

Divās notikušajās mācību nodarbībās ir izdarīts gana daudz. Nosaukums net-working sevi attaisnojis. Esam reģistrējušies Smartsheet dokumentu aprites sistēmā, kurā plānojam savas komandas, finansiālos mērķus, potenciālos viesus, un BNI Online Academy, kur pieejami daudz un dažādi materiāli par organizāciju, tās darbības principiem, ētikas kodeksu, tīklošanas pamācības.

Manuprāt diezgan izaicinošs un nozīmīgs uzdevums bija savu finansiālo mērķu uzrakstīšana pa mēnešiem viena gada garumā. Cik es gribu nopelnīt, pateicoties BNI rekomendācijām, gada garumā? Cik katru mēnesi? Cik viens pret viens tikšanos man jāieplāno nedēļā? Cik rekomendāciju man jāiedod citiem biedriem?

Viens ir sēdēt pie Excel tabuliņas savā kabinetā un saplānot uzņēmuma budžetu, cik man būs ieņēmumi, cik izdevumi, cik peļņas, pavisam cits ir 30+ uzņēmumu, uzņēmēju priekšā celties un nosaukt ciparus, cik gribi pelnīt pa mēnešiem ar viņu palīdzību. Pieļauju, ka nevienam vien radās sajūta, ka kāds ielīdis parakņāties viņa dārziņā.

Bet tas bija ļoti svētīgs uzdevums. Kamēr Tu skaļi balsī nespēj nosaukt, cik Tu gribi pelnīt, tikmēr tas cipars netuvojas realitātei. Viena no BNI mācībām:

Ja vēlies, ko iegūt, tad prasi to skaidri, konkrēti un mērķtiecīgi!

Ivan Misner grāmata "GiversGain, BNI vēsture"

Šo grāmatu kopā ar BNI nozīmīti, vizītkaršu etviju un vārda kartiņas turētāju pasniedza katram biedram, kas piektdien ar savu parakstu bija apliecinājis, ka ievēros organizācijas principus un ētikas kodeksu. Neskatoties uz to, ka savas angļu valodas zināšanas neuzskatu par spīdošām, es šo ap 100 lpp. biezo grāmatu izlasīju vienā rāvienā pāris stundās.

Valoda vienkārša, viegli saprotama. Autors ir BNI dibinātājs Ivan Misner, bet pielāgotājs  un ievadvārda autors BNI Zviedrija direktors Forord av Gunnar Selheden. Grāmata nav domāta pārdošanai, bet gan tikai katram biedram, lai tas varētu labāk iepazīt BNI tapšanas vēsturi no pirmsākumiem 1985.gada janvārī līdz mūsdienām.

Līdzīgi kā citu literatūru, kuru kopš studiju laikiem esmu pieradusi lasīt ar zīmuli vai marķieri rokās, tā arī šo grāmatu izgāju cauri ar pasvītrojumiem. Lūk, daži citāti, domu graudi, kas uzrunāja:

Ne katrs lēmums, ko Tu pieņem, ir pareizs. Tu vari tikai censties pieņemt  vairāk pareizos lēmumus nekā nepareizos. Un, kad tu saproti, ka esi pieņēmis nepareizo lēmumu, Tev vienkārši ātri to jāizlabo.

Viena no tīklošanas organizācijas stiprākajām pusēm ir tas, ka visi biedri kļūst labi draugi - un viena no tīklošanas organizācijas vājākajām pusēm ir tas, ka visi biedri kļūst labi draugi. [..] Tikai izaugsme dabiski rada pārmaiņas, un attālums rada pārmaiņas.

Daudzas no prasmēm, ko lieto mārketinga cilvēki, lai "pārdotu" sevi vai savu produktu vai pakalpojumu, ir tās pašas prasmes, kas nepieciešamas līderim, lai apvienotu tīklotāju grupu, sasniegtu tās mērķus un izpildītu tās misiju.

Palīdzi otram kļūt veiksmīgam viņa biznesā un Tu kļūsi veiksmīgs savējā.

Panākumu atslēga ir saprast visu, ko Tu dari - ko, kad, kur, kā, un kāpēc Tu to dari.

Tīklošana nozīmē censties atrast veidu, kā Tu vari palīdzēt citiem cilvēkiem.

Mārketings dažreiz līdzinās medībām ar ātru lielu ieguvumu. [..] Biznesa audzēšana, izmantojot tīklošanas ieteikumus, vairāk līdzinās zemkopībai. Pretēji medībām Tu nesagaidi tūlītēju ieguvumu.

Cilvēkiem nerūp tas, cik daudz Tu zini, kamēr viņi neuzzina, cik daudz Tev rūp.

Kā es varu Jums palīdzēt?

Notikusi arī pirmā PowerTeam sanāksme, kurā pulcējās līdzīgo nozaru biedri, lai kopīgiem spēkiem rastu iespējas piedāvāt klientiem pilnas paketes servisus. Piemēram, ja kādam ir nepieciešams noorganizēt pasākumu, tad te jau ir gatava komanda - telpu izīrētājs, ēdināšanas nodrošinātājs, sinhronais tulkotājs, gaismotājs un skaņu operators, ziedu piegādātājs, pasākuma vadītājs u.tml.

Jebkurš BNI biedrs ir connector jeb savienotājs, katram no mums ir vizītkaršu grāmatiņa, kur ir daudz un dažādu nozaru speciālistu kontakti, kurus mēs zinām, kuriem ticam un varam ieteikt citiem. Vienkārši pasakiet - kā es varu Jums palīdzēt?

Dalies:
Novērtē: 5 (5)

komentāri

Kaspars

''Panākumu atslēga ir saprast visu, ko Tu dari - ko, kad, kur, kā, un kāpēc Tu to dari.'' Šis ir ļoti labs! To vajadzētu Saeimā pie griestiem piekārt!



Ko lasa citi?