Key Person of Influence jeb kā kļūt par atslēgas cilvēku
Vēl viens iemesls, kāpēc vērts apmeklēt tīklošanas pasākumus, ir iespēja uzdurties jaunām idejām vai avotiem, kur tās idejas vai iedvesmu smelties. Tā notika arī šoreiz – 16.martā apmeklēju Riga500 tīklošanas pasākumu Gaismas pilī. Kā viena no early bird biļešu pircējām saņēmu dāvanā no pasākuma organizētājiem Daniela Pristleja grāmatu „Key Person of Influence. The Five-Step Method to become one of the most highly valued and highly paid people in your industry”.
Sākumā to, pārnesusi mājās un skeptiski nopētījusi vāka noformējumu ar kārtējā bestsellera piezīmi, noliku malā. Taču vēlāk kādā sestdienā, vispirms pavirši pašķirstījusi, sāku aizgūtnēm lasīt. Drīz manā rokā jau bija zīmulis, ar kuru pasvītroju vērtīgākās atziņas un pierakstīju komentārus uz lappušu malām. Tagad, kad grāmata izlasīta, ir sajūta, ka tā kļūs par manu darba rokasgrāmatu tuvākajā laikā.
Tas, kas sākotnēji mani uzrunāja – „uzsēdināja uz āķa”, grāmatas autors runā par personīgo zīmolu un tā mērķtiecīgu veidošanu. Tēma, kas aktuāla manā biznesā un par kuru runāju savos semināros un konsultācijās.
Dotajā brīdī Tavā lielākā vērtība vai vērtīgākais aktīvs ir cilvēku skaitā, kas Tevi pazīst, kam Tu patīc un kas Tev uzticas. Nākotnē tiks vērtēts Tavs unikālais skats uz lietām, Tavs veiksmes stāsts un Tava spēja radīt, pieņemt un ieviest jauninājumus. Katra iespēja atvērsies, ja ierakstot Tavu vārdu Google meklētājā, sadarbības partneris, klients atradīs pilnīgu un profesionālu informāciju par Tevi kā uzņēmēju, vadītāju vai nozares speciālistu. Katrs darījums tiks noslēgts, pamatojoties uz spēju veiksmīgi sevi prezentēt, bet nevis uz to, kas rakstīts Tavā CV vai vizītkartē.
Mūsdienu ekonomikā smags darbs vairs nav konkurences priekšrocība. Vairākums strādā smagi. Konkurences priekšrocība ir domāt globāli, atrast vajadzīgo cilvēku kontaktus un izmantot jaunās iespējas, ko paver mums tehnoloģiju attīstība un atvērtā pasaule.
Veiksmīga cilvēka priekšnosacījums nav funkcionalitāte, bet gan vitalitāte. Funkcionalitāte pieprasa vienkārši veikt savu darbu labi, taču vitalitāte prasa no Tevis būt patstāvīgi enerģiskam un dzīvespriecīgam. Šīs jaukais vārdiņš „pozitīvisms”, kas arvien biežāk parādās darba sludinājumos pie prasībām kandidātiem.
Būt par nozares mikro-nišas īpašnieku ir tikpat vērtīgā kā būt par zemes īpašnieku. Ja Tu esi pazīstams savā nozarē kā atslēgas cilvēks, tad Tu kā magnēts pievilksi visas iespējas un naudu, kas grozās tajā nozarē. Svarīgs ir personīgais zīmols – tas, kas Tu esi. Jāpārstāj būt par patērētāju uz šīs planētas, jākļūst par radītāju, ražotāju, izgudrotāju, iedvesmotāju.
It’s the time to say, - I won’t try to be all things to all people. What I do is special and I have my own unique way of doing it. Anything else isn’t for me. [..]
You are already standing on a mountain of value. Your story is valuable, your experience is unique, and you are highly valuable … just as you are!
Autors grāmatā lieto saīsinājumu KPI, kas tradicionāli biznesā saprotams kā „Key Performance Indicator”, taču šeit KPI ir „Key Person of Influence”.
Lai attīstītu sevi par atslēgas cilvēku (iespējams, neveiks tulkojums, bet pagaidām neko labāku nevaru izdomāt), uzdod sev šādus jautājumus un atrodi atbildes:
- Ko Tu dari?
- Kas liek Tev uzticēties?
- Kā Tu pelni?
- Vai Tevi pazīst, Tu patīc cilvēkiem, Tev uzticas?
- Kas un kurš var novest Tevi pie darījuma?
Grāmatas pamatā ir izklāstītas piecas atslēgas cilvēka metodes, kuras autors iesaka apgūt, ievērojot to secību – uzruna (pitch); publicēšana (publish); produkts (product); profils (profile) un partnerība (partnership).
Attēls no www.keypersonofinfluence.com
Noderīgi padomi un piemēri uzrunas (pitch) veidošanai, jo neviens tīklošanas pasākums, lai kāds tas pēc iekšējās darba kārtības būtu, nevar iztikt bez dalībnieku, viesu pašprezentācijas –īsas iepazīstināšanas ar sevi, savu biznesu, tā konkurences priekšrocībām, unikalitāti, vērtībām u.tml. Svarīgi, lai klausītājs Tavā uzrunā saklausītu vērtību un noderību sev un savam biznesam.
Lūk, viens piemērs no grāmatas, kā pārveidot garlaicīgu pitch-u uz uzrunājošu:
From: „I’m an M&A consultant. I help businesses grow through acquisitions.”
To: „I specialise in mergers and acquisitions. I help companies to buy out a competitor without using any cash. Many of my clients have doubled their revenue in a single deal.”
Pie sevis nodomāju, ka lietderīgi būtu piesēst un uzrakstīt vismaz 10 dažādas uzrunas, kas 20-30 sekundēs nodotu skaidru vēstījumu par Tavu biznesu, pakalpojumu, vīziju. Bet tas darbiņš man vēl stāv priekšā, kaut arī katru nedēļu nākas domāt uzrunu ceturtdienas agro BNI biznesa brokastu rītu pasākumiem. BNI gadījumā tām jābūt vismaz 50 īsām, bet jaudīgām uzrunām gada laikā.
Daniela Pristleja grāmata lika man aizdomāties ne tikai par blogu un rakstiem presē un elektroniskos medijos, bet arī par grāmatu, kas veltīta mana biznesa pamattēmām un metodēm, ar kurām strādāju - personāla atlases mārketings un personīgā zīmolvirzība darba tirgū. Grāmata kā Tava vizītkarte.
The more people have, the more they want, so share your ideas freely. [..] If you share powerful ideas, people will come to you to implement them and you can have a valuable service offering that does that.
Grāmata PDF formātā laimīgā kārtā ir atrodama arī tīmeklī - http://www.entrevo.com/downloads/Key-Person-of-Influence-Revised-Edition.pdf vai arī nopērkama Amazon.com, ja ir vēlme kā man padzīvoties pa to ar zīmuli. Izlasīt iesaku!
komentāri