Roterdama – mazā Ņujorka

Vienā no rītiem cēlāmies gana agri, brokastu vietā izlīdzējāmies ar Starbucks kafiju (šķiet vienīgā, kas dabūjama pieklājīgi lielos izmēros, visās citās kafejnīcās Amsterdamā un citur pasniedza īstus piņģerotus) dzelzceļa stacijā un sēdāmies vilcienā no Hārlemas uz Roterdamu, kas pēc nostāstiem ir krasi atšķirīga no Amsterdamas un pašas Hārlemas. Tā arī bija.

Jo lielāks paliek attālums no ceļojuma pa Nīderlandi, jo tālākas ir atmiņas, viss liekas it kā sapnī, nosapņots ne dzīvē redzēts. Aizmirsies nogurums kājās, staigājot garos gabalus pa pilsētu, lai ziņkārīgās acis aptvertu kvartālu pēc kvartālā un it kā visus iespaidus iegrāmatotu, saglabātu cietajā diskā.

Vienā no rītiem cēlāmies gana agri, brokastu vietā izlīdzējāmies ar Starbucks kafiju (šķiet vienīgā, kas dabūjama pieklājīgi lielos izmēros, visās citās kafejnīcās Amsterdamā un citur pasniedza īstus piņģerotus) dzelzceļa stacijā un sēdāmies vilcienā no Hārlemas uz Roterdamu, kas pēc nostāstiem ir krasi atšķirīga no Amsterdamas un pašas Hārlemas. Tā arī bija.

Pirmais, kas pārsteidza, plašā un modernā Roterdamas dzelzceļa stacija, kur griestu velvē iestrādāts milzīgs ekrāns, kurā demonstrē pilsētas ostas skatus. Stacijas informācijas centrā apjautājāmies, kā nokļūt uz diviem mūs interesējošiem objektiem – krastmalai, kur ekskursiju kuģītis vizina tūristus un izrāda pilsētas panorāmu un ostu, kā arī līdz zoodārzam, kur mitinās arī mūsu mīļputni – pingvīni. Izrādās, ka gaužām vienkārši, jo loģistika ir viņiem ir augstā līmenī. Turklāt te varēja iegādāties arī zoodārza biļetes un pat ietaupīt gan laiku, nestāvot rindā, gan pāris eiro. Viena biļete ar atlaidi Roterdamas zoodārzā BLIJDORP maksā 21 eiro.

Jau, izejot no dzelzceļ stacijas, skatam pavērās pirmie debesskrāpji ar saulē mirdzošām stiklotajām fasādēm. Jā, neizskatījās pēc pilsētas dzīves baudītājiem, bet gan darījumu cilvēkiem. Ar tramvaju nokļuvām līdz Erasmusbrug jeb Erasmus vanšu tiltam, kur ik pēc 45 minūtēm pietauvojas kuģītis Spido, izkrauj un iekrauj nākamos tūristu barus. Biļetes var iegādāties turpat kioskā zem tilta.

Ūdens tūre ilgst 75 minūtes un vienam pieaugušajam izmaksā 13.25 eiro. Kā jūs domājat ar ko pilsēta visvairāk lepojas – ar skaisto pilsētas skatu, arhitektūru, tiltiem? Nē, tā lepojas ar ostas termināļiem, daudzajiem krāniem, milzīgajām sulu noliktavām un pārkraušanas dokiem. Jau no pagājušā gadsimta vidus Roterdamas osta pēc kravu apgrozījuma apsteidza Ņujorkas ostu un kļuva par lielāko pasaulē. Ir pamats lepnumam.

Turklāt tam visam klāt nāk valstī atstrādātā manis jau pieminētā lieliskā loģistika. Viss pārdomāts, bez pompozuma, vienkāršs un sakārtots. Braucot ar kuģīti varējām novērtēt milzīgo krānu darbu, kas smagos konteinerus cilāja kā sērkociņu kastītes. Izkraušanas zonā stāvēja kuģi no dažādām pasaules malām, visvairāk manāmi bija tieši no Āzijas.

Braucām garām ogļu izkraušanas kuģim un sev par pārsteigumu konstatējām, ka neskatoties uz milzīgo kravas apjomu un blakus strādājošo kausu, kas ber ogles lielā tvertnē, nejuta nedz nepatīkamās smakas, nedz redzēja melnos putekļus, kas tik ierasti skatam no mūsu Sarkandaugavas dzīvokļa loga, skatoties uz Rīgas termināļiem. Redz, ka arī to var sakārtot, ja grib.

Man, protams, sajūsmu vairāk raisīja spoguļstiklu klātie debesskrāpji, kas pacēlās kā milzeņi upes krastā. Turklāt formas atgādināja lielus uz pasaules okeāniem skatus pavērsušus kuģus, kuriem nekā nav bail - nedz stipro vēju, nedz augsto viļņu, nedz finanšu tirgu, ekonomikas svārstību.

Laiks bija patiesi labs, saule sildīja un vējš pluinīja matus un apģērbu. Braucēju vidū pamatā tūristi tikai no R Eiropas, īpaši Vācijas. Tas, kas īpaši krita acīs, ka ceļotāju vidū diezgan daudz cilvēku ar kustību traucējumiem, kuriem ir gan rocība, gan gana veselīga pašapziņa neatteikties no ceļojuma pat ja esi ratiņkrēslā. Eh, atliek vien cerēt, ka viss iegrozās tā, ka vecumdienās varēsim to tik vien darīt kā doties apskatīt pasauli, jo visi lielie darbi jau būs aiz pleciem, mājoklis iekārtots, bizness uzlikts uz pareizajām sliedēm.

Nākamais apskates objekts - Roterdamas zoodārzs. Pat paskatoties kartē, varēta secināt, ka teritorija ir paliela, tā apskate aizņems vismaz trīs četras stundas. Zoodārza īpatnība, ka to šķērso dzelzceļa tilts, kas sadala dārzu nosacīti divās daļās. Pa vieniem vārtiem ieej, otrā galā no zoodārza izej. Blakus zoodārzam milzīga autostāvvieta, kur mašīnas var novietot pa sektoriem, kur katrs atzīmēts ar dzīvnieka siluetu.

Ārkārtīgi plašs dzīvnieku sugu klāsts, ieskaitot karaliskos pingvīnus, kurus diemžēl bija pagrūti apskatīt, jo tie drūzmējās aiz aizsvīduša stikla. Temperatūras atšķirības ārā un iekšpusē lika par sevi manīt. Roterdamas zoodārzā arī atrodas tas fantastiskais akvārijs, kuram tu vari paiet apakšā un vērot zivju barus peldam visapkārt. Noteikti esat redzējuši bildēs arkveidīgu eju, kuru ieskauj akvārija stikla siena, nu redz, tur nu mēs arī izgājām cauri, sajūta fantastiska.

Kad atgriezāmies airbnb.com īrētajā dzīvesvietā Hārlemā, mājas saimniece bija pārsteigta, ka mums Roterdama esot tā patikusi, viņasprāt pārāk “auksta” pilsēta. Mēs gan nenožēlojām, ka atvēlējām dienu nevis zvilnēšanai saulītē, bet vēl vienas Nīderlandes pērles iepazīšanai. Ak jā, par zvilnēšanu saulītē būs nākamais iinuu stāsts. ;)

Dalies:
Novērtē: 5 (2)

komentāri

Jānis

Inga un Ēriks, paldies par jūsu blogu un amizantu rakstīšanas stilu - prieks lasīt jūsu piedzīvojumus un iespaidus. Arī studentu gados Erasmusā dzīvoju pusgadu Nīderlandes Almerā un, kā jau īstajam studentam pienākas, ar kursa biedriem apceļojam visu valsti. Pilnīgi jums piekritu - “Viss pārdomāts, bez pompozuma, vienkāršs un sakārtots”- tas ir 10-niekā, nīderlandieši ir pragmatiski, moderni un pavisam parasti cilvēki, kas tikai vēl jo vairāk piesaista. Vai plānojiet vēl kādu ceļojumu, ko vēlāk var aprakstīt blogā? Tuvojoties slēpošanas sezonai uzduros visādām ziemas ceļojumu galapunktu TOPiem ( piemēram, pats lietderīgāks man liekas šis Novatours bloga ieraksts: (https://www.novatours.lv/jaunumi/top-5-valstis-sleposanai-2017-2018-ziemas-sezonai?id=2947). Būtu ļoti interesanti izlasīt jūsu atskaiti par līdzīgo slēpošanas tūri - jūsu iespaidus un kopējo noskaņojumu. Vai vispār jūs piesaista slēpošana un ziemas aktivitātes?

iinuu
Jānis

Paldies, Jāni, par novērtējumu! Ziema nav mūsu mīļākais gadalaiks tieši ceļošanai, parasti izvēlamies agru pavasari vai vasaras beigas. Par slēpošanu varam teikt līdzīgi. Drīzāk vilinātu gara pastaiga un ziemas ainavas baudīšana, nevis traukšanās no kalna ar slēpēm.
Drīzumā būs vēl viens noslēdzošais raksts par Nīderlandes braucienu. Pieļauju, ka arī no tā vējos nostaļgijas pēc vasaras, siltā jūras ūdens un lutinošajiem saules stariem.

ir tāds
Jānis

Jāni, iesāli savu reklāmu.

MR

Sveiciens ceļotājiem! Liels prieks lasīt jūsu blogu, tik tiešām apbrīnojami! Lai veicas ceļā!!!!



Ko lasa citi?