Labais un sliktais RIMI
Vai nu uz veikaliem sākam staigāt retāk, vai arī patiesi noticis pasaules astotais brīnums un apkalpošanas kultūra vai vienkāršāk izsakoties – attieksme pret klientu mainījusies uz pozitīvo pusi. Šādā ilūzijā dzīvojām līdz šai svētdienai (12.jūlijs, plkst 20:30).
Vai nu uz veikaliem sākam staigāt retāk, vai arī patiesi noticis pasaules astotais brīnums un apkalpošanas kultūra vai vienkāršāk izsakoties – attieksme pret klientu mainījusies uz pozitīvo pusi. Šādā ilūzijā dzīvojām līdz šai svētdienai (12.jūlijs, plkst 20:30).
Līdz šim pieredze, ko guvām Valdemāra un Olympia RIMI svārstījās no labi līdz pavisam labi. Un kā nu ne – ja iegādājoties salātiņus, pārdevēja ar neviltotu smaidu novēl – lai labi garšo!
Tā nu reiz ir sanācis, ka svētdienas pievakarē savajadzējās aizbraukt pēc zacenes. Saule nežēlīgi karsē, tāpēc viens no pirkumiem bija ūdens (lielākos apjomos nekā parasti), tad nu devāmies uz medijos plaši izbazūnēto RIMI Bāzi (tas, kas Azūrā). Ienākot veikalā atskārtām, ka līdzi nav paņēmušies nedz 20 santīmi, nedz 1 lats, ko varētu likt iepirkuma ratos. Pie informācijas glīti rotājas uzraksts – kase slēgta. Ko nu? Devāmies pie tuvākās kases - Nr.16, kura, lai vai kā, atradās krietnā gabalā no ieejas. Pusmūža dāma, kas vizuāli izskatījās, ka tirdzniecībā strādā jau kopš padomju laikiem (tos ieskaitot). Nezinu, kā jums, dāmas un kungi, bet manas atmiņas par padomju laiku pārdevējām nav tās pašas gaišākās. Ar dažiem izņēmumiem tās bija azbesta vecenes ar unikālu spēju atšūt veikala apmeklētāju un sadirst iepirkšanās prieku tā, ka maz neliksies. Un šī nebija izņēmums. Tā teikt – rūdījums dara savu.
Dodamies klāt ar iepriekš sagatavotām monētām – lūk mums te ratiem vajadzētu naudiņu samainīt. Nē, nē – tās nebija pa vienam santīmam sakasītas :).
„Naudu nemainām” – atskan balss aiz kases.
„Ko lai dara?” – vaicājam pretī.
„Informācija šodien nestrādā” – atskan tā pati balss aiz kases.
Tā nu ņēmām mazo groziņu un devāmies iekšā. Slikti! Pavisam slikti! :( Pirmkārt, tas neatrisināja brauciena mērķi – tā tipa Bāze esot, un bāzē parasti pērk kaut ko lielākos iepakojumos, ko sabāzt groziņā būtu neloģiski. Otrkārt, apzvērējāmies pārskatāmajā nākotnē mest šim veikalam līkumu.
Jāteic, pēc šādas negatīvās saskarsmes pazuda jēlkādas ilūzijas par darbinieku godprātīgu attieksmi pret klientu konkrētajā veikalā, kur nu vēl vēlmi un ieinteresētību palīdzēt. Lai arī apzinos, ka pēc viena konkrētā veikala darbinieka nevajadzētu veidot attieksmi pret iestādi kā tādu, tomēr tas nepārprotami liek aizdomāties par vadības attieksmi un kultūras līmeni. Un tas savukārt vedina domāt, ka katram veikalam ir savs vadītājs, kas ir vienlaicīgi ir arī mini dievs ar savām iegribām un vājībām. Un to, ka šis vadītājs arī veido gaisotni kolektīvā, kurš savukārt ļoti tiešā veidā raisa pozitīvas vai negatīvas emocijas apmeklētājos.
Bet varbūt es arī maldos un RIMI-prāt pietiek reizi n-gados nomainīt logo un palaist pāris reklāmu pa n-tūkstošiem un viss būs bumbās. Kārtējais managieris varēs ievilkt ķeksīti izdarītajos darbos un turpinās sūkstēties, cik viss ir slikti. Nezinu, cik RIMI tērē reklāmām lai pievilinātu pircēju, bet šis nu ir tas gadījums, kā par nieka 20 santīmiem Azur RIMI pazaudēja divus apmeklētājus.
P.S. Emocijas paliek emocijas, bet kas var būt labāks par zemām cenām. Nespēdami atrast dažas no precēm nolēmām iegriezties Valdemāra RIMI kas ir tuvāk mājām. Un te tev nu bija „Zaķu ūdens” "Zaķumuižas ūdens", kas 6-pakā RIMI Bāzē (Azur) maksāja 2,40Ls, Valdemāra RIMI maksāja 0.39Ls / pudele. Līdz ar ko 6-paka maksātu 2.34 Ls. Un tā jau ir cūcība!
Pēc visa šī nav pārliecības, ka arī pārējās preces tanī sauktajā Bāzē ir dikti lētākas, ja nu vienīgi tās, kuras ne par kādu naudu nevar nopārdot.
Kā RIMI reklāmas kampaņā - Tudiš - pīp..
pods.lv līdzīgs stāsts par citu latvijas kantori, kur dažu latu dēļ tirgotājs gatavs krist dubļos ar ģīmi, bet neko nedarīt lai klients mazmazdrusciņ justos laimīgāks.
http://www.mango.lv/zinas/nejedzibas/redakcija/article.php?id=22182900
He he, jūs vēl Maskavā nebijāt iepirkties (ufo) Vot kur padomju laiki zeļ un plaukst (boss)
Būt nebijām, bet dzirdējuši esam gan (puzzled). Gribas tač tanī Europā kaut ar mazo kājas pirkstiņu būt!
Tādas nu tāds padomju laiku krievu/latviešu vecenes/veči ir. Rimi nav pārāk lielas kontroles, jo pareizi rakstīji, katram veikalam direktors ir dievs, un tas arī nosaka kuri radi strādās veikalā, un cenšās apslēpt visus mēslus.
Zaķu ūdens? (bunny)
Emz, kasi tantuks atvērt nevar kad grib, bet ir tikai divi gadījumi- kad iemaksā naudu par preci un izdod atlikumu vai nāk inkasators un savac naudiņu lai vestu uz banku. Tā kā, ja smadzene stradātu, tad nopirktu vienu kožļeni, vai prežu paku un palūgtu, lai mainot iedod kādu 20 sant vai 1 ls monētu. Smadzeni vajag kustinat, nevis izrādīt savu sašutumu...
1. Olympia RIMI kase virinājās arī bez pirkuma :) Līdz ar ko cerēju sagaidīt ko līdzīgu arī Azūrā.
2. Kase nebija bez pirktgribētājiem, ja būtu gribēšana no kasieres puses atrastu iespēju samainīt.
3. Mazs pirkums vēl negarantē izdevumu, kurā tiktu iekļauts 20 sant vai 1Ls monēta. Nākošo reizi papūlēšos nofilmēt kasieres sejas izteiksmi atcērtot, ka šī jau nu naudu nemainīs (stupid)
4. Smadzeņu kustināšana neatrisina jautājumu, ka dažas preces Bāzē ir pat dārgākas nekā parastajā RIMI.
5. Smadzene būtu jākustina tirgotājam nevis klientam.
Īsi sakot - stāsts jau nav par 20 sant., kurus tik tiešām pie gribēšanas ir vairāk par vienu variantu, kā sadabūt, bet gan par attieksmi un veidu kā tiek veidota komunikācija ar klientu.
Ups.. Labots!
Latvijai tipisks komentārs - bez īpašas jēgas, bet ar lielu uzbraucienu un vēl lielāku pretenziju uz baigo IQ (bad)
P.S. Gadījumā, ja pašam tantukam vajag samainīt naudiņu, tad, cik zināms, kases vērās vaļā arī bez pirkumiem un inkasatoriem (sleep) Un pat bez smadzeņu kustināšanas (ir labi, kad ir ko kustināt (ok)).
6.3. Usin, vai Tu gadījumā nestrādā tirdzniecībā, ja tik labi pārzini kases aparātu. Pakustini smadzenes pats, runa ir par apkalpošanu, nevis par naudas maiņu
emz, es vienkārši vēroju notiekošo, un kad pats esmu mēģinajis samainit, ne vienu vien reizi, tad lielajos RIMI, MAXIMA tā arī pasaka, ja nepēr, kasi atvērt nedrīks. Latvijā apkalpošana nebūs laba, kamēr nemainīsies visu iedzīvotāju attieksme uz pozitīvo pusi. Ja mums būtu visas sociālās garantijas, normali atalgojumi, tad ari būtu vēlme strādāt un biežāk uzsmaidit klientiem.
P.S.- normāla alga- sākot ar 350 LS ārpus Rīgas.
Tu gan esi utopists - ja mums būtu, tad mums būtu ... Cilvēka neapmierinātība ar esošo situāciju ir dzinējspēks tam, lai kaut kas mainītos uz labo pusi. Ja pieveram acis uz nesakārtotību klientu apkalpošanas sfērā, nav lielā groza, paņemam mazo un dodamies tik iekšā un pērkam minētajā veikalā, tad tādā Azur Rimi nekad nekas namainīsies. (police)
\"...kamēr nemainīsies visu iedzīvotāju attieksme uz pozitīvo pusi...\"\"
Mjā, spriežot pēc paša komentāra Nr. 6, Usinss ir pozitīvā gara iemiesojums (hallo)
http://www.tvnet.lv/zinas/tava_balss/340118-lielveikala_maldinosa_akcija_un_sokejosa_attieksme_pret_klientiem
tā nu ir sanācis, ka Azur ir tuvākais veikals no mājām, kur arī ar mašīnu braucam. Tā kā tuvākais, tad nu dažu santīmu dēļ nemeklējam, kur lētāk, bet cik nejauši ir sanācis ievērot, tad dažas preces tomēr ir lētākas nekā Molā un Alfas RImi. Esmu ievērojusi 1 pārdevēju, kas vakaros pēc 21 pat laipni parunājas, ne tikai kā zombijs izsit čekus. Parasti izvēlos iet pie viņas.
Par attieksmi.. Slikta attieksme.., bet vadība ja zinātu, konkrētai pārdevējai nelaimētos, jo šāda attieksme netiek pieļauta.. Naudu tiešām nemaina, jo kases atvilktni var atvērt vienīgi norēķinoties.
Cenas.. Jā, ir veikali kur cenas atšķiras, bet tam var būt dažādi iemesli.
pods.lv līdzīgs stāsts par citu latvijas kantori, kur dažu latu dēļ tirgotājs gatavs krist dubļos ar ģīmi, bet neko nedarīt lai klients mazmazdrusciņ justos laimīgāks.
http://www.mango.lv/zinas/nejedzibas/redakcija/article.php?id=22182900
He he, jūs vēl Maskavā nebijāt iepirkties (ufo) Vot kur padomju laiki zeļ un plaukst (boss)
Būt nebijām, bet dzirdējuši esam gan (puzzled). Gribas tač tanī Europā kaut ar mazo kājas pirkstiņu būt!
Tādas nu tāds padomju laiku krievu/latviešu vecenes/veči ir. Rimi nav pārāk lielas kontroles, jo pareizi rakstīji, katram veikalam direktors ir dievs, un tas arī nosaka kuri radi strādās veikalā, un cenšās apslēpt visus mēslus.
Zaķu ūdens? (bunny)
Emz, kasi tantuks atvērt nevar kad grib, bet ir tikai divi gadījumi- kad iemaksā naudu par preci un izdod atlikumu vai nāk inkasators un savac naudiņu lai vestu uz banku. Tā kā, ja smadzene stradātu, tad nopirktu vienu kožļeni, vai prežu paku un palūgtu, lai mainot iedod kādu 20 sant vai 1 ls monētu. Smadzeni vajag kustinat, nevis izrādīt savu sašutumu...
1. Olympia RIMI kase virinājās arī bez pirkuma :) Līdz ar ko cerēju sagaidīt ko līdzīgu arī Azūrā.
2. Kase nebija bez pirktgribētājiem, ja būtu gribēšana no kasieres puses atrastu iespēju samainīt.
3. Mazs pirkums vēl negarantē izdevumu, kurā tiktu iekļauts 20 sant vai 1Ls monēta. Nākošo reizi papūlēšos nofilmēt kasieres sejas izteiksmi atcērtot, ka šī jau nu naudu nemainīs (stupid)
4. Smadzeņu kustināšana neatrisina jautājumu, ka dažas preces Bāzē ir pat dārgākas nekā parastajā RIMI.
5. Smadzene būtu jākustina tirgotājam nevis klientam.
Īsi sakot - stāsts jau nav par 20 sant., kurus tik tiešām pie gribēšanas ir vairāk par vienu variantu, kā sadabūt, bet gan par attieksmi un veidu kā tiek veidota komunikācija ar klientu.
Ups.. Labots!
Latvijai tipisks komentārs - bez īpašas jēgas, bet ar lielu uzbraucienu un vēl lielāku pretenziju uz baigo IQ (bad)
P.S. Gadījumā, ja pašam tantukam vajag samainīt naudiņu, tad, cik zināms, kases vērās vaļā arī bez pirkumiem un inkasatoriem (sleep) Un pat bez smadzeņu kustināšanas (ir labi, kad ir ko kustināt (ok)).
6.3. Usin, vai Tu gadījumā nestrādā tirdzniecībā, ja tik labi pārzini kases aparātu. Pakustini smadzenes pats, runa ir par apkalpošanu, nevis par naudas maiņu
emz, es vienkārši vēroju notiekošo, un kad pats esmu mēģinajis samainit, ne vienu vien reizi, tad lielajos RIMI, MAXIMA tā arī pasaka, ja nepēr, kasi atvērt nedrīks. Latvijā apkalpošana nebūs laba, kamēr nemainīsies visu iedzīvotāju attieksme uz pozitīvo pusi. Ja mums būtu visas sociālās garantijas, normali atalgojumi, tad ari būtu vēlme strādāt un biežāk uzsmaidit klientiem.
P.S.- normāla alga- sākot ar 350 LS ārpus Rīgas.
Tu gan esi utopists - ja mums būtu, tad mums būtu ... Cilvēka neapmierinātība ar esošo situāciju ir dzinējspēks tam, lai kaut kas mainītos uz labo pusi. Ja pieveram acis uz nesakārtotību klientu apkalpošanas sfērā, nav lielā groza, paņemam mazo un dodamies tik iekšā un pērkam minētajā veikalā, tad tādā Azur Rimi nekad nekas namainīsies. (police)
\"...kamēr nemainīsies visu iedzīvotāju attieksme uz pozitīvo pusi...\"\"
Mjā, spriežot pēc paša komentāra Nr. 6, Usinss ir pozitīvā gara iemiesojums (hallo)
http://www.tvnet.lv/zinas/tava_balss/340118-lielveikala_maldinosa_akcija_un_sokejosa_attieksme_pret_klientiem
tā nu ir sanācis, ka Azur ir tuvākais veikals no mājām, kur arī ar mašīnu braucam. Tā kā tuvākais, tad nu dažu santīmu dēļ nemeklējam, kur lētāk, bet cik nejauši ir sanācis ievērot, tad dažas preces tomēr ir lētākas nekā Molā un Alfas RImi. Esmu ievērojusi 1 pārdevēju, kas vakaros pēc 21 pat laipni parunājas, ne tikai kā zombijs izsit čekus. Parasti izvēlos iet pie viņas.