Stambula – brauciens pa Bosfora jūras šaurumu
Ceturtajā ekskursijas dienā ar mazu divstāvīgu kuģīti devāmies divu stundu braucienā pa Bosfora jūras šaurumu, kas savieno divas jūras Melno un Marmora jūru. Kaut gan pūta diezgan pastiprs vējš, bija patīkami silti un pleci, seja pamatīgi nosauļojās. Ūdenī vienubrīd pazibēja delfīnu muguriņas.
Ceturtajā ekskursijas dienā ar mazu divstāvīgu kuģīti devāmies divu stundu braucienā pa Bosfora jūras šaurumu, kas savieno divas jūras Melno un Marmora jūru. Kaut gan pūta diezgan pastiprs vējš, bija patīkami silti un pleci, seja pamatīgi nosauļojās. Ūdenī vienubrīd pazibēja delfīnu muguriņas.
Bosforu šķērso divi tilti - pirmais 1074 m garais Bosfora jeb Ataturka tilts (1973); otrs — 1090 m garais Sultāna Mehmeda Iekarotāja tilts (1988). Šie tilti uzcelti 5 km attālumā viens no otra. Pašlaik zem Bosfora tiek būvēts 13,7 km garais Marmarajas dzelzceļa tunelis. Pie pašas Marmora jūras makšķernieku un zivju tirgotāju apsēstais Galatas tilts.
Borfora jūras šaurums praktiski šķir Stambulas Eiropas daļu no Āzijas. Tā garums ir aptuveni 30 km. Maksimālais platums — 3.700 m ziemeļos, bet šaurākā vieta - 700 m. Dziļums šauruma vidū svārstās no 36 līdz 124 m. Bosfora abi krasti ir cieši apbūvēti, tālumā redzami daudzo mošeju minareti, sarkani plīvojoši Turcijas karogi ar mēnesi un zvaigzni, kuģīši, jahtas, laivas, sultāna pils, vasaras rezidence, labi saglabājušās cietokšņa sienas, viesnīcas un privātmājas. Kronis visam – blakus kādai privātmājai maza mājiņa ar "paketnieku" arī pīlei.
komentāri