Kontents un Apps

Stāsts būs par personāžiem ar reālām laikmeta iezīmēm, dažādiem raksturiem un skatu uz dzīvi, skatu uz lietām, parādībām un informāciju. Šie varoņi, kā arī viss šis stāts nav gluži nejaušs izdomājums, bet gan asociācija, kas radās kādā semināra. Seminārā tika stāstīts par ikvienu skarošo tēmu – WEB 2.0.

Šis stāsts būs par diviem izdomātiem varoņiem – Kontentu un Appsu. Ar datoriem un citām tehniskām uzpariktēm šim stāstam būs tik maz sakara, cik nu mūsdienās iespējams abstrahēties un izdomāt cik necik ticamu stāstījumu, kas nebūtu atrauts no reālās dzīves un kas būtu no tehnikas labi tālu prom.

Stāsts būs par personāžiem ar reālām laikmeta iezīmēm, dažādiem raksturiem un skatu uz dzīvi, skatu uz lietām, parādībām un informāciju. Šie varoņi, kā arī viss šis stāts nav gluži nejaušs izdomājums, bet gan asociācija, kas radās kādā semināra. Seminārā tika stāstīts par ikvienu skarošo tēmu – WEB 2.0. Pats par sevi tas nav standarts, bet drīzāk tehnoloģiju kopums, kas ļauj manipulēt ar informāciju, to pasniegt dažādos griezumos un izkārtojumos. Tehnoloģijas, pateicoties kurām radās sociālie tīkli, blogi, fīdi, kāsti un sazin’ kas vēl.

Tātad, divi personāži – Kontents un Apps. Kontents ir vecāks par Appsu. Kontents dzima brīdī, kad plašais pasaules tīmeklis, kas patreiz vairāk pazīstams kā internets, izgāja no militārām un izglītības iestādēm un ienāca parastu mājsaimnieču un studentu datoros. Tas bija laiks, kad vispasaules tīmekli sāka aktīvi piepildīt dažāda informācija. Sākumā tie bija teksti, tad attēli, tad skaņa un video. Tātad, Kontents ir uz saturu orientēts personāžs, kuram par visu uz pasaules svarīgākais ir saturs. Viņš to rada.

Apps dzima vēlāk. Īstenībā tad, kad Kontents jau bija pilnbriedā. Tādu kā Kontents bija saradies daudz un parastam mirstīgam cilvēkam bija vajadzīgs mesija, kurš nu tagad nāks un visus tos Kontentus saliks, sašķiros, pārcilās un sagrupēs. Šis mesija bija Apps.
Apps pats neradīja saturu, bet gan ņēma Kontenta radīto un salika tā, lai cilvēkam būtu ērti, ātri un vienkārši orientēties informācijā. Tātad, Apps ir sava veida bibliotekārs, kurš norāda, kurā plauktā meklēt jūs interesējošo literatūru. Īstenībā tie ir vairāki, pat ļoti daudzi bibliotekāri, kuri jebkurā laikā gatavi jums palīdzēt.

Viss bija labi līdz brīdim, kad cilvēks sāka redzēt Appsā saturu un par Kontentu galīgi aizmirsa...

Šim stāstam vēl nav beigu, jo nāks vēl kāds mesija un būs cilvēkam par palīgu. Un uzdevums tam būs - atrast cilvēkam īsto bibliotekāru jeb Appsu. Arī pēc tam, cilvēks diez vai kļūs laimīgs un nāks kāds cits mesija. Un tā bez gala un malas, kamēr vien visumā un vados sprakšķēs fotoni un elektroni un kaut kur ārpus jūsu datora pulsēs interneta sirds.

Remarka -

Kontents ir cilvēks, kurš ar savu darbu rada saturu. Tas ir zemnieks, kurš rada ražu, tā ir audēja, kura rada audumu un tas ir zvejnieks, kurš ķer un nogādā krastā zivis.

Apps ar savu darbu arī kaut ko rada. Tikai ne taustāmu un tveramu. Apps ir menedžeris, kurš ir starp Kontentu un Patērētāju.

Īstenībā visi cilvēki ir līdzīgi vai nu Kontentam vai Appsam. Savādi, bet šie cilvēki it kā būtu no dažādām planētām, jo vieni otrus reti kad saprot, bet arī reti kad vieni bez otriem var iztikt. Tiem, kas rada saturu, šķiet, ka Apps-veidīgie zog no šiem darbus un spekulāciju rezultātā „uzvārās”. Savukārt Apps-veidīgie uzskata, ka veiksmes pamatā ir „darījums”.

Bieži vien Apps-veidīgie aizmirst, lai radītu saturu ir jāiegulda darbs, pie tam reāls darbs, dažkārt pat fiziskas. Un tas ir gan laiks, gan enerģija. Pretstatā, Apps par darbu uzskata kombināciju ķēdi, kas lielākoties ir garīgs darbs, ko no malas vērotājam viegli sajaukt ar veiksmi vai gluži nejaušu sagadīšanos. Ļoti iespējams, ka Apps uzskata, ka jebkurš darbs un saturs rodas kombināciju rezultātā un vienīgā atšķirībā starp paša veidotām kombinācijām ir tā, ka Kontents šo taciņu jau ir iestaigājis un tas viņam padodas no rokas.

Nepārtraukti radot kombinācijas, Apps emocionāli nepieķeras kādai konkrētai kombinācijai un uzskata, ka pēc šādiem principiem darbojas arī Kontents.

Kontenta radītajam darba auglim ir arī emocionālā komponente. Katrs radītais saturs ir kas īpašs. Jāteic, ka bieži vien Kontents piemirst, ka viņu radītais saturs nebūtu ne graša vērts, ja nebūtu kāds, kurš par to gatavs maksāt, vai vienkārši kāds, kuram tas ir vajadzīgs. Neskatoties ne uz ko – ar lepnumu krūtīs gatavs pastāvēt pie paša radītā satura.

Apps ir universālāks un spēj pielāgoties un darboties ar dažādiem Kontentiem. Savukārt Kontents ir patstāvīgāks un spēj radīt saturu arī bez Apps. Ej nu tagad izdomā, kurš labāks? :)

Dalies:
Novērtē: 5 (1)

komentāri

gerda

Zadornovs savā monologā Apss tipa cilvēkus jeb menedžerus nosauca - "koekaški" (money)



Ko lasa citi?