Korporatīvais blogs
Šovakar, gatavojoties prezentācijai, nācās pabāzt nāsis korporatīvo blogu attīstībā Latvijā. Ja privāto blogu jeb emuāru niša ar laacz.lv, journal.lv, onkulis.com, pods.lv, shulcs.lv, zuz.lv u.c. priekšgalā (sorry visus neuzskaitīšu) plaukst un vēršas plašumā ar katru dienu, tad uzņēmumi pret šo lietu izskatās ir ļoti piesardzīgi. Korporatīvos blogus Latvijā var uz rokas pirkstiem izskaitīt.
Šovakar, gatavojoties prezentācijai, nācās pabāzt nāsis korporatīvo blogu attīstībā Latvijā. Ja privāto blogu jeb emuāru niša ar laacz.lv, journal.lv, onkulis.com, pods.lv, shulcs.lv, zuz.lv u.c. priekšgalā (sorry visus neuzskaitīšu) plaukst un vēršas plašumā ar katru dienu, tad uzņēmumi pret šo lietu izskatās ir ļoti piesardzīgi. Korporatīvos blogus Latvijā var uz rokas pirkstiem izskaitīt.
Ja blogu kā tādu uzskata par publisku dienasgrāmatu, kur hronoloģiskā secībā tiek fiksētas tā veidotāja vai veidotāju grupas domas, viedoklis, pārdzīvotais, atrastais, interesantais, saistošais (vismaz pēc paša autora domām :) ), tad korporatīvais blogs – skats uz uzņēmumu caur tā vadītāju, speciālistu, darbinieku viedokļu, ideju, formālo un neformālo risinājumu un aktivitāšu prizmu. Turklāt lieliska iespēja saņemt atgriezenisko saikni – lasītāju (arī uzņēmuma klientu) komentāri, vērtējumi, ieteikumi u.tml.
Kāda ir korporatīvā bloga atšķirība no uzņēmuma mājas lapas? Ja uzņēmuma mājas lapā neatņemamas sastāvdaļas ir – par mums, aktuāli/jaunumi, produkti/pakalpojumi, serviss, kontakti, tad blogs būtībā atspoguļo to, kas „lācītim (uzņēmumam) vēderā”.
Kā es to saredzu, korporatīvais blogs ir
• personalizētāks – lasītājs redz ne tikai uzņēmuma piedāvāto produktu, bet arī darbinieku kā personību ar savu viedokli, savu vērtību sistēmu, savām idejām, saviem hobijiem un interesēm;
• iespēja veidot komunikāciju – lasītājs komentējot konkrēto rakstu pauž gan savu viedokli par apskatāmo tematu, gan pavīd attieksme pret kompānijas piedāvāto servisu, produktu;
• kompānijas ikdienas atspoguļojums – lasītājs/klients redz, kā uzņēmums domā un rosās, cik pūles iegulda, lai atrastu labāko veidu sava pakalpojuma vai produkta pasniegšanai;
• palīgs personāla atlasē jeb „jaunās asinis” – potenciālais jaunais darbinieks redz, cik caurspīdīga ir uzņēmuma struktūra, kādas ir izaugsmes un attīstības iespējas, kāda ir vadības attieksme pret informācijas cirkulāciju uzņēmumā.
Daži man zināmie korporatīvie blogi (ja esmu kādu interesantu vietni atstājusi bez ievērības – welcome palabot, papildināt!) -
Amigo blogs - http://blog.amigo.lv/ - viens no pirmajiem korporatīvajiem blogiem Latvijā. Palaists gaisā nosacīti nesen - 2007.gada augustā. Kā galvenais šī bloga mērķis tika izvirzīts - veidot ciešāku saikni ar mērķauditoriju, kā arī informēt to vieglāk uztveramā, personiskākā veidā. Veidotāji atzīst, ka bloga veidošana prasa laika resursus un gatavību būt atklātiem, taču tas sniedz lielisku iespēju uzzināt auditorijas viedokli par Amigo pakalpojumiem un idejām, kas uzņēmuma attīstībai ir būtiski.
Lattelecom blogs korporatīvajiem klientiem - http://www.lattelecom.lv/korporativajiem_klientiem/blogi/ - uzņēmuma speciālistu viedokļi par tēmām – internets, attīstība, regulēšana, inovācijas, e-pakalpojumi, web. Piemēram, raksts lai padalītos ar domām iekšējo izmaksu optimizēšanu, radot pašapkalpošanās sistēmu darbiniekiem pēc analoģijas – klientu pašapkalpošanās sistēma. Doma papīru plūsmu ofisā aizstāt ar elektronisko dokumentāciju. Piemēram, iesniegums priekšniekam par atvaļinājumu, elektronisks, podziņas – piekrist, noraidīt. :)
Interesanti palasīties un aizņemties idejas vai padalīties ar tām, vai ne?
Saistībā ar korporatīvo blogošanos interesantu domu uzgāju Letas blogā www.nozare.lv , pareizāk sakot tas bija virsraksts – „Tikai runājot samazināsim baumas”. Paradokss, bet šķiet tā tas ir. Jo mazāk informācijas par procesu, izmaiņām vai apstākļiem, it īpaši, ja tie nes kādas pārmaiņas, jo vairāk spekulāciju. Nu redz, tad vēl man patikās dotā raksta 3 tēzes par situāciju uzņēmumā – 1.Izturieties pret saviem darbiniekiem kā pret savu svarīgāko mērķauditoriju. 2.Vadība nedrīkst klusēt. 3.Fokusējieties uz savu uzņēmumu, nevis vispārīgo ekonomisko situāciju.
Nu noderīga lieta – korporatīvais blogs – jautājums, cik daudz resursu, pūļu, laika un iniciatīvas mēs gatavi ieguldīt? Cik esam gatavi būt atklāti, atvērti pret darbiniekiem, klientiem, sabiedrību?
Sākumā būtu mīļi dabūt atpakaļ MSN, pēc tam (tur pat) apspriedīsim korporatīva bloga lietderību :)
Diez vai ar čalošanu darba laikā MSN tiek veidots un pasniegts apkārtējiem uzņēmuma tēls.
Look who's talking :)
Kā Orvela "Dzīvnieku fermā" - Visi ir vienlīdzīgi, bet daži ir vienlīdzīgāki par citiem :)
Labs raksts! Blogs ir lielisks instruments saziņai ar klientiem. Bet tas, protams, nav arī viegls uzdevums izveidot ierakstus no kuriem cilvēki varētu smelties ko noderīgu par jūsu produktu vai darbības sfēru.